טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
מבזקי חדשות:
  • בקרוב בישראל: בדיקת קורונה ביתית לשימוש עצמי
  • תנועת אומ״ץ: להפסיק חגיגת השכר של ראשי מערכת הביטחון והמשטרה בפרישה
  • רשת H&O יוצאת במבצע ליום האישה
  • נגישות לעסקים: מה זה ולמה הנושא כל כך חיוני ?
  • פוקימון חוגג 25 שנה עם G-BABY במהדורה מוגבלת!
  • Epson משיקה מדפסת קומפקטית מבוססת טאבלטים להוצאת קבלות
  • לראשונה: מוצרי ברילה כשרים לפסח
  • ביה"ח כרמל: נותנים כבוד לאוכלוסייה המבוגרת
  • חיפה: שני גני ילדים חדשים ייפתחו השבוע
  • תביעה: התנגשה בדלת הזכוכית של חנות 'גולף הום' ונחבלה קשות
טיפ חדשות
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
  • דף הבית
  • ישראל
  • חיפה והסביבה
  • צרכנות
  • בריאות
  • כלכלה
  • משפט
  • תיירות
  • בילוי ופנאי
  • ספורט
ברמב"ם פיתחו תהליך ממוחשב לניהול מבצע ההתחסנות
ראשי » בריאות » ברמב"ם פיתחו תהליך ממוחשב לניהול מבצע ההתחסנות

ברמב"ם פיתחו תהליך ממוחשב לניהול מבצע ההתחסנות

17 בינואר 2021 13:01

– תהליך פשוט ויעיל לניהול, תיעוד, בקרה ושליטה על תהליך החיסונים, הן עבור רמב"ם והן בחיבור עם משרד הבריאות.

אלפים מעובדי הקריה הרפואית רמב"ם ואזרחים בני שישים ומעלה, חוסנו בשבועות האחרונים ברמב"ם, במסגרת מבצע חיסוני הקורונה בישראל "נותנים כתף".

לצד הצוותים השונים, האמונים על ביצוע המשימה החשובה בבית החולים, פועל גם צוות אגף מידע, מחשוב ותקשורת בבית החולים, אשר פיתח תהליך פשוט ויעיל לניהול, תיעוד, בקרה ושליטה על תהליך החיסונים, הן עבור רמב"ם והן בחיבור עם משרד הבריאות.

"מבצע החיסונים החל בימים הראשונים עם צוותי בית החולים ובתוך מספר ימים התרחב לחיסון אזרחים בקבוצות הסיכון בקהילה", מציינת שרה צפריר, מנהלת אגף מידע, מחשוב ותקשורת ברמב"ם, "תהליך המחשוב החל כבר אז, באמצעות הנגשה אונליין של זימון אוטומטי לאזרחים. אולם, עם הגעתו של המתחסן לקבלת החיסון הוא נתבקש למלא טופס תשאול ידני שליווה אותו לעמדת החיסון, הושלם ידנית ע"י הצוות המחסן עם פרטי החיסון והועבר בשלב מאוחר יותר להקלדה למערכות המחשוב. הדבר גרם לסרבול התהליך, לאי דיוקים, לבזבוז זמן יקר ולמידע לא מקוון שהקשה על קבלת תמונת מצב עדכנית. עם תחילת חיסוני הקהילה בביה"ח, הבנו שיש פה צורך בהתייעלות וניגשנו למשימה".

שרה צפריר עם אח בצוות המחסנים של רמב"ם. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם.

בפרק זמן קצר, ותוך יישום תפיסה של טרנספורמציה דיגיטלית של התהליך, מקצה לקצה, פותחה  על ידי צוות "פרומתאוס" –  הצוות האמון ברמב"ם על פיתוח התיק הרפואי הממוחשב – אפליקציה לשימוש הצוות המחסן לתיעוד התשאול של המתחסן ופרטי החיסון. התהליך, שרק ימים ספורים קודם לכן בוצע באמצעות טופס תשאול ידני, שהוזן בהמשך למערכות המידע של בית החולים ומשרד הבריאות באמצעות הקלדה, הפך לפרוצדורה קלה, מהירה ונוחה לביצוע באמצעות אפליקציה זמינה בטלפון נייד או בטאבלט.

"היה חשוב לנו להבין היכן נמצאים האתגרים או הבעיות של התהליך הקיים ולפתור אותם", מסבירה צפריר, "האפליקציה מאפשרת בתוך כמה הקלקות לבצע תשאול של המתחסן, לוודא שהוא אכן עומד בקריטריונים ויכול לקבל את החיסון ולהזין את כל הפרטים הרלוונטיים אודות החיסון שקיבל. הכל בכמה קליקים, ללא טעויות, אי דיוקים, ובזמן אמת. המידע מתעדכן מיד ברשומה הרפואית של המתחסן. אתגר נוסף שעמד בפנינו היה הטמעת המערכת, אולם הפשטות של האפליקציה גרמה לצוות הסיעודי שאחראי לביצוע החיסונים לאמץ אותה בחום וכמעט ללא צורך בהדרכה".

לאחר החיסון מקבל כל מתחסן זימון אוטומטי למנה השנייה. בנוסף, כל מתחסן מקבל קישור לאפליקציה לדיווח על תופעות לוואי. כל המידע הסטטיסטי מוצג למקבלי ההחלטות באופן מקוון ומאפשר ניהול יעיל של התהליך כולו.

מעבר לתיעוד התהליך, שהוא בעל חשיבות בפני עצמו, מאגר המידע הכולל אודות החיסונים, תופעות הלוואי, מאומתים בקורונה, תוצאות בדיקות סרולוגיות לנוגדנים לקורונה, כל אלה יאפשרו לבצע מחקרים מעמיקים לטובת שיפור באיכות הטיפול והסקת מסקנות לגבי יעילות החיסונים לאורך זמן.

חיסון קורונה מרכז רפואי רמב"ם
« פוסט קודם
פוסט הבא »
טיפ יומי
2 במרץ 2021 עדי ישראלי

תחזית הנדל"ן לאחר הקורונה

- האם זה הזמן לרכוש דירה מקבלן או מיד שנייה?


אודות טיפ

אתר החדשות Tip היה מראשוני אתרי החדשות באינטרנט בישראל בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. האתר הביא סיפורים בלעדיים בצד ידיעות חדשותיות ממגוון נושאים. לאחר פעילות של כמה שנים האתר נסגר .

דווקא בימים אלה, שבהם עוברת התקשרות הישראלית טלטלה עזה, חשנו צורך בחידוש הפורמט של אתר חדשות בלתי תלוי, המביא לגולשים את מבחר החדשות ובצידם הטיפים החמים של הרגע.

 

הגינות ויושרה עיתונאית

אנו מבטיחים להימנע ככל שניתן מהעלאת תכנים פוגעניים, מהצגת ידיעות המבוססות על שמועות, כי אנו נאמנים לאתיקה העיתונאית האחת והיחידה: לדווח את האמת, בזמן הנתון, בהגינות וביושרה עיתונאית.

מנהל האתר, יובל פלג, עיתונאי ותיק ומרצה לעיתונות באוניברסיטאות ובמכללות אקדמיות, יחד עם צוות הכותבים ישמרו על הכללים האלה ויהיו פתוחים וקשובים לכל בקשה, פנייה או הערה על תוכני האתר.

צור קשר

ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות המייל:

tip@ypr.co.il

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס